انتخابات

۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 996894

با بالا گرفتن واردات خودروی چینی به بازار شاهد طیف وسیعی از خودروهای چینی در بازار خودرو هستیم و این باعث میشود که انتخاب و تصمیم گیری برای انتخاب ماشین سختتر شود.

مقایسه تیگو 8 پرو مکس با لاماری ایما

در این مقاله سعی میکنیم دو خودروی محبوب چینی را مورد مقایسه قرار دهیم تا در این انتخاب کمک کوچی کرده باشیم :

1 – تیگو 8 پرو مکس  شاسی بلند 7 نفره لوکس و قدرتمند

تیگو 8 پرو مکس ، محصول جدید شرکت مدیران خودرو، یک شاسی بلند 7 نفره لوکس و قدرتمند است که در سال 1401 به بازار ایران عرضه شد. این خودرو با طراحی ظاهری مدرن و عضلانی، کابین جادار و امکانات رفاهی فراوان، به سرعت نظر خریداران را به خود جلب کرد.

تیگو 8 پرو مکس به یک موتور 2 لیتری توربو GDI مجهز است که 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این قدرت توسط یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ ها منتقل می شود. تیگو 8 پرو مکس در دو نسخه دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل به بازار عرضه می شود.

از جمله امکانات رفاهی تیگو 8 پرو مکس می توان به سانروف پانوراما، صندلی های برقی راننده و سرنشین جلو، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، سیستم صوتی Sony با 10 بلندگو، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی، دوربین 360 درجه، اتوپارک و ... اشاره کرد.

تیگو 8 پرو مکس از نظر ایمنی نیز به طور کامل تجهیز شده است و دارای 6 کیسه هوا، سیستم ترمز ABS، EBD، ESP، HAC، HBA و TCS می باشد.

2 - لاماری ایما  اولین محصول آرین پارس موتور

لاماری ایما ، یک کراس‌اور کامپکت دیفرانسیل جلو است که توسط شرکت آرین پارس موتور به بازار ایران عرضه می‌شود. این خودرو که بر پایه پلتفرم چری تیگو 5x ساخته شده، از نظر ظاهری به خودروهای محبوب این رده مانند ام وی ام X33 و جک S5 شباهت دارد.

ایما در دو تیپ "ایما" و "ایما ایکس" به بازار عرضه می‌شود. تیپ پایه، "ایما"، به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور مجهز است. این موتور به همراه یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو نیرو می‌رساند. تیپ "ایما ایکس" نیز از همان موتور و گیربکس بهره می‌برد، اما به امکانات بیشتری مانند سانروف، صندلی چرمی، سیستم صوتی JBL و ... مجهز است.

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی لاماری ایما می‌توان به سانروف، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، فرمان برقی، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، دوربین 360 درجه، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی و ... اشاره کرد.

مقایسه تیگو 8 پرو مکس با لاماری ایما

مقایسه امکانات

همانطور که قبلتر توضیح دادیم ، تیگو 8 پرومکس در برخی امکانات رفاهی مانند رینگ‌های بزرگتر و سیستم صوتی  JVC، برتری دارد. اما لاماری ایما از نمایشگر لمسی بزرگتر و سیستم ناوبری بهره می‌برد.

در  زمینه امکانات ایمنی، هر دو خودرو تقریباً مشابه هستند و فقط تیگو 8 پرومکس به کیسه هوای پرده‌ای مجهز است.

مقایس قیمت

قیمت تیگو 8 پرومکس به طور قابل توجهی از لاماری ایما بیشتر است. لاماری ایما به طور قابل توجهی از تیگو 8 پرومکس ارزان‌تر است. قیمت تیپ پایه لاماری ایما حدود 300 تا 400 میلیون تومان کمتر از تیگو 8 پرومکس است و قیمت تیپ

ایما ایکس نیز حدود 200 تا 300 میلیون تومان کمتر از آن است.

لازم به ذکر است که قیمت خودرو در بازار ایران دائماً در حال نوسان است و ممکن است با توجه به زمان و شرایط بازار، قیمت‌ها اندکی بالاتر یا پایین ‌تر از این ارقام باشد

مقایسه قدرت موتوری لاماری ایما و تیگو 8 پرومکس

لاماری ایما:

  • مجهز به موتور 1.5 لیتری توربوشارژ
  • حداکثر قدرت: 148 اسب بخار
  • حداکثر گشتاور: 210 نیوتن متر
  • گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک
  • مصرف سوخت ترکیبی: 7.2 لیتر در 100 کیلومتر

تیگو 8 پرومکس

  • مجهز به موتور 1.6 لیتری توربوشارژ
  • حداکثر قدرت: 170 اسب بخار
  • حداکثر گشتاور: 250 نیوتن متر
  • گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک
  • مصرف سوخت ترکیبی: 7.7 لیتر در 100 کیلومتر

نتیجه

همانطور که مشاهده می‌شود، تیگو 8 پرومکس در هر دو پارامتر قدرت و گشتاور از لاماری ایما قوی‌تر است. این به معنای شتاب اولیه بیشتر، کشش بهتر در سربالایی و توانایی حمل بار بیشتر برای تیگو 8 پرومکس است.

با این حال، لاماری ایما به دلیل حجم موتور کمتر، مصرف سوخت پایین‌تری دارد.

انتخاب بین این دو خودرو به نیازها و اولویت‌های شما بستگی دارد. اگر به دنبال قدرت و عملکرد بیشتر هستید، تیگو 8 پرومکس گزینه مناسب‌تری است. اما اگر مصرف سوخت برای شما اهمیت بیشتری دارد، لاماری ایما می‌تواند انتخاب اقتصادی‌تری باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.